عناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت معرفی کفپوش

مقدمه:
به رویه و لایه هایی که بر روی کف ساختمان یا هر مکان دیگر پوشانده شود کفپوش می گویند.
کفپوش ها در بسیاری از زمین های ورزشی و استخرها برای جلوگیری از سر خوردن به کار می روند.در برخی زمین های فوتبال از کفپوش های چمن نما استفاده می شود.
کفپوش بنا به جنس ماده بکار رفته می تواند در انواع زیر باشد :
۱- در ساختمان های مسکونی :
سنگ(مرمر،گرانیت و…)،لاستیک،پی وی سی،چوب (پارکت)،مخمل،موکت، فرش و …
کف کاذب کلسیم سولفات
ساختار ملکولی تایل این نوع کف کاذب ترکیبی از مواد سولفات کلسیم میباشد. از این نوع تایل در مکانهای بسیار حساس نسبت به الکتریسیته ساکن استفاده می شود. این نوع تایل به دوصورت با روکش استیل و بدون روکش عرضه می گردد. قیمت آن به علت وارداتی بودن این کالا، از سایر انواع گرانتر است.
پوشش هاى ارتجاعى کف
این پوشش ها از موادى ساخته شده است که شکل خود را حفظ مى کند. این نوع کف شامل موادى مانند چوب پنبه، لینولیوم (یک نوع مشمع کف)، لاستیک و کف پوش پلاستیکى است. آنها از سنگ سرامیک، کف هاى سیمانى و حتى از کف پوش هاى چوبى نرم تر هستند؛ این بدین معنى است که آنها در زیر پا بسیار راحت هستند و شما مى توانید براى مدت طولانى روى آنها بایستید. کف پوش هاى ارتجاعى همچنین عایق هاى ضد صداى بسیار مناسبى محسوب مى شوند و از آنجا که آنها از انواع دیگر کف پوش ها نرم تر هستند، به راحتى خراش پیدا مى کنند و نباید با اجسام سخت شست و شو شوند. پوشش هاى ارتجاعى کف به راحتى منقبض و منبسط مى شوند که این مسئله بستگى به رطوبت و درجه هوا دارد. پس قبل از نصب این نوع کف پوش ابتدا اجازه دهید تا این کف پوش ها خود را با محیط و نوع آب و هوا تطبیق دهند و سپس آنها را بر روى زمین نصب کنید .

توجه :این فایل شامل ۱۱۶ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا