تازه های معماری

طراحی ساختمانی جذاب به شکل نهنگ در انگلیس

منطقه تفریحی توریستی در شمال انگلیس که دید خوبی نسبت به قطب شمال دارد از این رو شرکت معماری ماندوپورت دورته برنده ساخت این طراحی جالب به شکل”نهنگ” ، که یک جاذبه گردشگری برای مسافران نوروی ، انتخاب شده است. این ساختمان در شمال لندن ساخته خواهد شد ، مکانی در شمالی ترین قسمت آندیا – جزیره ای در فاصله 300 کیلومتری (186 مایل) در داخل دایره قطب شمال. نزدیکی سایت به bleiksdjupa ، دره در اعماق دریا که در آن نهنگ های مهاجر از آنجا عبور می کنند ، بدین معنی است که این منطقه به یکی از بهترین مکان های جهان برای دیدن پستانداران دریایی در زیستگاه طبیعی خود تبدیل شده است. بنابراین تصمیم گرفته شد که در لندن، در حاشیه این جهان زیر آب ، مکان ایده آل برای گردشگرانی که فضای جدیدی را تجربه کنند، باشد.

شزکت طراحی دورته مندوپ در حاشیه اقیانوس ، از  بهترین منظره چشمگیر منطقه بشمار میرود. ساختمانی بدون هیج دغددغه ایی برای بازدید کنندگان که بتوانند به سقف این ساختمان برود طراحی شده که بتوانند از مناظر و از طراحی شگفت انگیز این ساختمان لذت ببرند.از اینجا میهمانان مناظر غیرقابل انعطاف از اقیانوس ، کوه ها ، خورشید نیمه شب یا حتی چراغ های قطب شمال به وضوح قابل مشاهده است به نوعی این ساختمان را منحصر به فرد تبدیل کرده است. سقف خمیده با سنگ هایی که از منطقه اطراف جمع آوری شده را  پوشش داده شده است که به طور طبیعی با گذشت زمان از میان سنگ ها حفره ایجاد میشود که  تأکید بر ارتباط بین چشم انداز بیرون و ساختمان نهنگ است.

در داخل ساختمان ، فضاهای همچون نمایشگاه ، دفاتر ، کافی نت و یک فروشگاه طراحی می شود. پنجره های بزرگی که به سمت مجمع جزایر های اطراف باز می شوند ارتباط بصری بین فضاهای نمایشگاه و محیط طبیعی وسیع آنها ایجاد می کنند. B‘rre Berglund ، مدیر عامل ساختمان نهنگ AS و رئیس هیئت داوران مسابقه معماری توضیح می دهد: “این پروژه از dorte mandrup یک برنده روشنی است و معیارهای مسابقه را به بهترین شکل برآورده می کند.” “این ساختمان به نوعی در دینا  و کم نظیر است و در عین حال یک ساختمان بسیار هیجان انگیز و غیرمعمول است .”

کارفرمای این پروژه می گوید: “نه تنها ما می توانیم در منظره چشمگیر دیگری معماری ایجاد کنیم ، بلکه ما در افزایش درک نهنگ ها و حفظ زندگی دریایی نیز شرکت خواهیم کرد.” استودیو ، thornton tomasetti ، AT plan & arkitektur ، nils øien و anders kold. “این فرصت با مسئولیت بزرگی همراه است ، که بسیار انگیزشی و الهام بخش است.”

در بهار سال 2019 ، ساختمان نهنگ AS شرکت های معماری را برای ارائه پیشنهادات برای این پروژه دعوت کرد. از 37 تیم ، چهار پیش مقدماتی در این رقابت ها و در 1 نوامبر 2019 ، شرکت معماری دورتو مندپ به عنوان برنده اعلام شد. اگرچه این مکان قبلاً سالانه 50،000 بازدید کننده دارد ، اما امید می رود که “نهنگ” به طور قابل توجهی نور شمالی را به عنوان یک مقصد سفر تقویت کند. ساختمان جدید در سال 2022 پیش بینی می شود افتتاح گردد.

اطلاعات پروژه:

نام: نهنگ
مکان: لندن ، نورو
طراحی: شرکت دورته مندوپ به همراه ماریانا لوینسن لندنکاب ، استودیوی JAC ، تورنتون توماستی ، AT plan & arkitektur ، nils øien و anders kold
ارائه: آینه
وضعیت: تکمیل برنامه ریزی شده در سال 2022

منبع:

designboom.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا