تازه های معماری

چگونه کیسه های شنی و بطری های شیشه ای می توانند جایگزین مصالح بنایی شوند؟

چگونه کیسه های شنی و بطری های شیشه ای می توانند یک جامعه روستایی را متناسب با مواد و مصالح بومی را بسازند.


یک طرح بازیافت C-re-aid برای یک روستای مااسایی واقع در شمال تانزانیا، واکنش مورفولوژیکی به نیاز تحمیل شده به استفاده از مواد و مصالح پایدار مانند بطری و کیسه های زباله، محلی و قابل دسترس برای بازسازی فرهنگ ساخت و ساز آن است.

2

این پروژه با مجموعه ای از کیسه های زمینی و بطری های شیشه ای ساخته شده است که علاوه بر ایجاد فضاهای خصوصی و راحت، امکان ساخت سریع و آسان را فراهم می کند.

Capture

گروه تحقیق معماران منطقه تانزالیا را وارد چالش جدیدی کرد تا نوآوری جدید طراحی که در یک سازمان غیر انتفاعی است که از سال ۲۰۱۲ در شمال تانزانیا فعالیت می کند وارد عمل شود. از طریق تجربه و تجزیه و تحلیل، ما کشف یک ساختار در حال تغییر سریع، شرایط زندگی ضعیف و استفاده از مواد غیر زیست محیطی را کشف کردیم. گروه معماری تانزالیا را برای ترویج ساخت و ساز دراز مدت با محیط زیست و مقرون به صرفه بررسی می کنند.

Capture

اغلب پروژه های این گروه معماری در مکان های  مختلف اطراف منطقه موشی(Moshi) پزوژه انجام داده اند، یکی از این پروژه ها خانه ماجی موتو (Maji Moto) واقع در روستای مااسایی (Maasai) است.
کشور تانزانیا تصمیم گرفته که معماری و شیوه زندگی عشایری اهالی روستای مااسایی Maasai را به این نوع سبک زندگی و معماری متناسب با محیط تغییر دهد.

 

از زمانی که مااسایی مجبور به حل و فصل شده بوده اند ، آنها تلاش کرده اند تا فرهنگ ساخت و ساز خود را از نو تعریف کنند تا بتوانند با شیوه زندگی جدیدشان هماهنگ شوند؛ جوامع روستایی که در بین سنت و مدرنیزه شدن قرار گرفتند.

3

اهالی روستا از مصالح بنایی مانند که از آجر استفاده میکردند باعث از بین رفتن جنگل منتطه می شد، چرا که ساخت آجر باعث می شد که درختان منطقه را قطع کنند همین عامل باعث میشد اکوسیستم و پدیده حنگل زدایی رخ دهد و منطقه را عاری از درخت بهم ریزد.

به این منظور معماران منطقه جایگزین مناسبی برای آجر پیدا کردند  و جایگزین این مصالح شیشه ها،کاه گندم، چوب و برگ را جایگزین کردند. اگر چه این یک روش جدید معرفی شده مطابق با برآورده شدن نیازها خود اهالی روستا است.

Capture

گفته معمارساخت این پروژه: ما سعی می کنیم همه چیز را با انجام تحقیق و اطلاع رسانی به اهالی روستا از عواقب اقداماتی که جبران پذیر نیست را  آگاه سازیم به این منظور از تکنیک کیسه های زمینی به بناهای محلی ارائه دادیم که جایگزین مناسبی برای آجر ساخته شده توسط اهالی منطقه است، زیرا تنها از شن و خاک استفاده می کند. نه تنها این روش ساخت مواد ماندگارتر را ارائه می دهد، بلکه باعث افزایش راحتی بیشتر به شرایط زندگی نیز می شود.

Capture

در طراحی داخلی این ساختمانها حفظ حریم خصوصی اهالی خانواده در نظر گرفته شده،این دقیقا مفهوم طراحی را می رساند. این ساختمان دارای سه قسمت یا حلقه درونی است که شامل: اتاق خواب برای والدین، یک اتاق خواب برای فرزندان و یک هال مشترک در وسط خانه طراحی شده است.

Capture

این ساختمان با کیسه هایی که برای سرمای زمستان مقاومت میکند کاملا به طراحی و واحدهای دایره ای شکل کمک می کند ،مبلمان ها کاملا بدون هیچ نقضی در فضا قرار گرفت و بطری های شیشه ای برای عبور نور به داخل ساختمان استفاده شده است.

Capture

این همکاری نزدیک بین هنرمندان و معماران آینده طراحی شده به هیچ وجه امکان استفاده از مکان های عمومی را کفاف نمیدهد.

Capture

Capture

معماران برجسته: ماتیاس کرنل، ماریان گوئوس، ماری هویاتور، سامانتا وللی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا