انسان طبیعت معماریتازه های معماری

طراحی مجتمع مسکونی،اداری در بلغارستان

GORA (به زبان بلغاری به معنای جنگل) مخفف عبارت Green Residential and Office Complex است.

به این معنا در مورد ایجاد یک محیط مسکونی پایدار و الهام بخش است که در آن مردم می توانند کار کنند و نزدیک به طبیعت زندگی کنند. در دامنه‌های کوه ویتوشا، نزدیک مرکز شهر، ترکیبی از یک محیط تجاری با فناوری پیشرفته و مجتمع مسکونی چندخانواری را شامل میشود.

این پروژه دارای از چهار ساختمان آپارتمانی مسکونی و یک ساختمان اداری تشکیل شده است.

مجتمع GORA شبیه هیچ چیز پروژه دیگری نیست. برخلاف مجتمع های که تاکنون طراحی شده این پروژه بیش از حد توسعه یافته، این پروژه فرصتی برای نفس کشیدن و تجربه زندگی طبیعت در شهر را القا می دهد. هر عنصر در مجموعه طوری طراحی شده است که در همزیستی با سایرین به عنوان یک ارگانیسم واحد مانند یک “جنگل واقعی” کوچک عمل کند.

مکانی الهام بخش اصلی مفهوم معماری را می رساند. سه تا از پارک‌های بزرگ شهر تقریباً در این نقطه شهری تلاقی می‌کنند و این منطقه را مشخص می‌کنند و آن را منحصراً مسکونی و تجاری می‌سازند. هم افزایی مداوم بین کارکردهای تجاری و مسکونی، سرزندگی مداوم مجموعه را تضمین می کند.

وجود درختان گوناگون مشابه جنگل های اطراف باعث شده کانسپت معماران با تمایل به نزدیک بودن به طبیعت و تلفیق یکپارچه بودن با محیط ایجاد کرده است. این نوع طراحی از مواد طبیعی و رویکردهای مختلف برای برآوردن نیازهای زیستگاه استفاده می کند. این شامل استفاده از منابع محلی ارگانیک، تامین برق خودروها و جمع آوری آب باران برای آبیاری است. با الهام از محیط زیست، 412 درخت در این سایت کاشته شده است. میراث ماندگار یک اولویت برای معماران بود.

همه آپارتمان ها دارای نوردهی مطلوب، رو به جنوب، جنوب شرقی یا جنوب غربی هستند. استفاده از نور خورشید برای هدایت روز راهی آسان برای احساس ریتم طبیعی روز است. پنجره های کف تا سقف در هر منطقه بیرونی وجود دارد و ایوان های بزرگ به روی ویترین های شیشه ای باز می شوند.

با چهار ساختمان مسکونی که بسیار دقیق واقع شده‌اند و از 3 تا 6 طبقه با نمای پانوراما به صورت پلکانی بالا می‌روند، هر خانه منظره‌ای پانوراما را از هر طبقه ارائه می‌کند.

62 آپارتمان بزرگ در این چهار مجتمع وجود دارد. آنها در واحدهای دو و سه خوابه، آپارتمان های طبقه همکف و مزونت با حیاط متفاوت هستند و در طبقات بالا، آپارتمان هایی با تراس های بزرگ وجود دارد. زندگی پایدار از طریق امکانات رفاهی مدرن دنبال می شود. نماها کاملاً با مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده اند و باعایق پشم سنگ 14 عایق شده اند.

منطقه دفتر، مرکز تجاری GORA نام دارد. ساختمان مدرن در ورودی مجموعه ایستاده و به عنوان نگهبانی از قسمت مسکونی در برابر سروصدای شهر محافظت می کند. از آنجایی که نما دارای دو وجه است، به عملکرد دوگانه مجموعه کمک می کند. در شمال ساختمان، نما کاملاً لعابدار است و به زیبایی مینیمال است. در جنوب ساختمان، با کاشی‌های سرامیکی با فرمت بزرگ پوشیده شده است که منطبق با طراحی منطقه مسکونی است.

فضاهای اداری باز و همچنین واحدهای کوچک، با یک فضای کار مشترک، یک لابی زیبا و یک رستوران میباشد. طراحی این ساختمان با هدف ارائه محیط های کاری پایدار و راحت است. گواهی پلاتینیوم LEED به آن اعطا شده است.

منبع:archello-com


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا