مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی میلاد نور

 مجتمع تجاری میلاد نور 

مجتمع تجاری میلاد نور در تهران میدان پونک واقع شده است . این مجتمع کاربری صرفا تجاری و تا حدودی تفریحی ( به صورت بسیار محدود ) دارد . این مجموعه در اصل از تعدادی مغازه تشکیل شده است که می‌توان گفت تا حدودی دارای عمکرد پاساژ می ‌باشد .

در طراحی این مجموعه تجاری ، معمار در صدد بوده است که عابرین از خیابان را در گوشه ها با امتداد دادن فضای عمومی خارجی Friendrich Strasse جدا کند .
فضای طبقه همکف در سمت خیابان کاملا آزاد و بدون دیوار است و این آزادی و خالی بودن طبقه همکف به عابرین پیاده امکان می دهد که مخروطهای نوری بسیار بزرگ و براق و درخشنده مجموعه را نظاره کنند که ترکیبی زیبا و جذاب از نور و رنگ است .

این مجموعه تجاری – تفریحی بزرگترین مجموعه در نوع خود در دبی می باشد که شامل مراکز خرید , سینما , کافی شاپها و رستورانهای متعدد و فضاهای مخصوص بازی کودکان است .

طبقه همکف این مجموعه به پارکینگ اختصاص یافته است و دیواری آن را احاطه نمی کند . مسیر سواره ورودی به مجموعه آن را به دو قسمت تقسیم کرده است که پارکینگها در طرفین این مسیر واقعند . در دو انتهای مجموعه , محفظه های شیشه ای ارتباط با طبقات مجموعه را از طریق پله برقی میسر می سازند .

دسترسی در طبقات مختلف از طریق پله هایی در Void اصلی مجموعه و پله های انتهایی یالها امکان پذیر است .

فضای بازی کودکان و سینما در انتهای یالهای طبقات قرار گرفته اند . تابلوهای راهنمای مجموعه نیز در Void اصلی مجموعه قرار دارد و کیوسکهای اطلاع رسانی در اطراف بخش مرکزی قرار دارند . یک سوپر مارکت بزرگ نیز پاسخگوی نیازهای روزمره افراد می باشد.

این فایل در قالب پاورپوینت شامل 15 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پاورپوینت مطالعات اولیه طراحی مجتمع مسکونی

دانلود فایل مطالعات و برنامه فیزیکی طراحی خانه مسکونی

دانلود فایل مطالعات سازه و تاسیسات در طراحی مجتمع مسکونی

دانلود رساله و مطالعات معماری طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد پایدار


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا