تازه های معماری

جدیدترین برج مسکونی رویایی به سبک معماری فولدینگ در کشور مالزی

معمار این برج مسکونی در مالزی، اسپارک کانادایی است، توسعه ایی دیگر از برج مسکونی واقع در شهر جورج، پایتخت استان پنگ در مالزی است. این پروژه شامل یک جفت برج مسکونی به سبک کانادایی است که شامل مجموع 460 آپارتمان می باشد.
هندسه پیچیده و ترکیب ساختارها الهام گرفته از شکل زمین دراماتیک است(معماری فولدینگ) که همانند دو تپه رو در رو است.

این پروژه توسط همکاری بین شرکت اسسمترو ساخت و ساز در مالزی و، شرکت کانادایی که مالک آن اسپارک است، برای طراحی این ساختمان فراخوانده شدند مهمترین خواسته کارفرما پروژه این بود که خصوصیت برج مسکونی چشم انداز زیبا در اطراف برج باشد.
دو برج مسکونی و فضای سبز مشترک آنها، توسط حرکات منحنی بالکن های ساختمان، تراس ها و استخر ها طراحی شده است. که در عین حال، چشم انداز به سمت کوه به عنوان یک سری از سطوح لایه ای است که به مراحل مختلف معماری فولدینگ را تفسیر میکند.

هندسه دو برج بوسیله اکستروژن یک ورق بیضی شکل ساخته شده است که توسط افزودن یک شکل موجی که موجب تغییر شکل در هر سطح بیرونی برج می شود به منظور ظهور پیچ خورده جدیدی از ساختمان افزوده شده است. برج غربی، بلندتر از برج شرقی است سازه برج غربی، شامل 50 طبقه است، در حالی که برج دوم 32 طبقه است . هر دو برج به حالتی که مشاهده میکنید به عقب در سطوح بالای خود می روند تا پنت هاوس های مختلفی را ایجاد کند.

برج بلندتر دارای باغ آسمان در طبقه 35 است که دارای دو مکان تفریحی و دلنشین است. حجم بزرگتر که استخر است می تواند تا 60 نفر گنجایش داشته باشد، در حالی که حجم کوچکترحمام و جکوزی است.
باغ های اطراف و فضاهای سبز، تراس استخر سایه دار را ایجاد می کنند که توسط و غلاف های ژیمناستیک مهاربندی شده است، که مستقیما در بالای حجم قرار دارد.

معمار این برج مسکونی توضیح می دهد که در کارهای اولیه مسکونی از معمارهای معروف و بزرگ مانند میس ون دروهه دور یک سطح زمین جدید الگو برداری کرده است.
در مالزی، بسیاری از ساختمان های ارتفاع طبقات کمی دارند که باعث میشود مانع توسعه و پیشرفت شهر شود. ما می خواستیم ارزش ایده های سبک های پرش کیهانی و معماری فولدینگ را با علم نجوم پیانو(موسیقی در معماری) برای ایجاد یک فضای مجلل زیبا برای ساکنین برج، که به عنوان یک مجموعه از تراس های سبز به ارتفاعات اولیه نسبت به خیابان را حس کنند، لایه های تراس به سبک موجی کاملا سازگار است.

مشخصات پروژه:

زیر بنا: 72500 مترمربع
برج شماره یک : 29 طبقه مسکونی به همراه پنت هاوس
برج شماره دو: 47 طبقه مسکونی به همراه پنت هاوس
معمار طراحی: SPARK
مدیران پروژه: استفن پیمبلی، لیم وخنوی
سرپرست پروژه: کارلو یاسون
تیم طراحی: ethan hwang، luca maccarinelli، مارک مانسینیدو، پت مورریس، ژی پانگو، لیتانگ ووریانتاری
مشتری: اسم متری
معمار محلی: معمار شرق طراحی SDN BHD

منبع:designboom.com


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا