معماری جهان

پاورپونیت معرفی برج خلیفه در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراشساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.
برج خلیفه در ابتدا با نام “برج دبی” شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به «برج خلیفه» تغییر کرد.
برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.
طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام ازمعماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.[۱] ساختار و طراحی
نگه‌داری
نمای برج خلیفه از ۲۴،۳۴۸ شیشه تشکیل شده است. برای تمیز کردن این شیشه‌ها با استفاده از شیارهایی که به صورت افقی در طبقات ۴۰، ۷۳ و ۱۰۹ تعبیه شده ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

برخی از رکوردهای برج خلیفه:
بلندترین آسمان‌خراش جهان به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲،۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی:تایپه ۱۰۱ با ارتفاع ۵۰۹ متر)
بلندترین سازهٔ دست بشر به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲،۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی: دکل رادیویی ورشو با ارتفاع ۶۴۶ متر)
بلندترین سازه جهان که بدون کمک کابل و یا وسیله دیگری سرپاست به ارتفاع ۸۲۸ متر (۲،۷۱۷ فوت)(رکورد قبلی:برج سی‌ان با ارتفاع ۵۵۳ متر)
ساختمانی با بیشترین طبقات: ۱۶۳ طبقه (رکورد قبلی: برج ویلیس با ۱۰۸ طبقه)

این فایل شامل ۱۵ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا