عناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت معرفی بتن آرمه

کلیات

  • این فصل از نشریه شامل دستورالعم لهای ساخت، حمل، ریختن و نگهداری بتن و نیز روشهای اندازه گیری و کنترل کیفیت مصالح بتن می باشد.

  • در مشخصات فنی خصوصی و نقشه های اجرایی نوع و طبقه بتن، کیفیت مصالح با توجه به منابع مورد نظر، توصیه های لازم برای مراحل مختلف ساخت و اجرای بتن مطابق مندرجات این نشریه و آیین نامه بتن ایران درج می شود . پیمانکار موظف به تهیه مصالح با استاندارد مورد نظر، ساخت و اجرایصحیح بتن ریزی با توجه به روشها و مندرجات این فصل می باشد . رعایت مراحل زیر قبل از اجرای

  • کارهای بتنی الزامی است.

  • الف: با توجه به برنامه زمانبندی اجرای پروژه و نیازها، پیمانکار باید پیش بینیهای لازم برای تهیه، حمل و انبار نمودن مصالح، تأمین ادوات و تجهیزات، تهیه شن و ماسه، وسایل اندازه گیری مصالح مختلف، ماشین آلات حمل، ریختن و تراکم بتن و بالاخره مصال ح و ادوات لازم برای نگهداری صحیح بتن را به عمل آورده و جزئیات اجرایی هر قسمت از کار را برای تصویب دستگاه نظارت ارائه نماید.

  • ب: باید پیش بین یهای لازم از نظر تعداد ماشین آلات، لوازم و ادوات مختلف برای بتن ریزی بدون وقفه،صحیح و مطابق مشخصات توسط پیمانکار صورت گیرد.

  • پ: قبل از انجام عملیات بتن ریزی، محل گودبردار یها، قالب بندیها، آرماتوربندیها، درزهای ساختمانی و محل قطعات مدفون در بتن، با توجه به نقشه های اجرایی، مشخصات فنی خصوصی و دستورالعملهای مندرج در این نشریه توسط دستگاه نظارت ، کنترل و دستور بتن ریزی صادر خ واهد شد. پیمانکار باید پس از آماده نمودن محل اجرا و سایر عوامل ذیربط کتباً دستگاه نظارت را از زمان شروع بتن ریزی آگاه نماید . بدون تصویب قبلی دستگاه نظارت شروع عملیات بتن ریزی به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

کارایی بتن

بتن کارا بتنی است که بتوان به راحتی آن را ساخت، حمل نمود، در قالب مورد نظر ریخت و متراکم نمود، بدون اینکه در یکنواختی ۲ آن در طول مراحل فوق تغییری حاصل شود . کارایی بتن بستگی به عوامل زیر داشته و پیمانکار ملزم به رعایت آن می باشد.

 

اسلامپ

کارایی به میزان اسلامپ و روانی ۲ بتن ساخته شده ، بستگی دارد . میزان اسلامپ بر اساس روش مندرج در استاندارد (دت ۵۰۵ ) کنترل می شود . پیمانکار موظف است بتن موردنظر را بر اساس اسلامپهای خواسته شده در مشخصات فنی خصوصی و نقشه های اجرایی تهیه نماید . بتن هایی که به هنگام ریخ تن،اسلامپ شان با مشخصات خواسته شده مطابقت ننماید مردود بوده، باید از مصرف آن خودداری شده و ازکارگاه خارج گردند . اضافه نمودن آب برای بالا بردن اسلامپ بتن های سفت شده پس از ساخت ، به هیچ وجه مجاز نیست و انجام این امر باعث تغییرات کلی در مشخصات بتن ساخته شده خواهد شد . بسته به میزان اسلامپ و نوع کاربرد، بتن به ۴ گروه سفت، خمیری، شل و آبکی تقسیم می شود . میزان اسلامپ
۱ توصیه می شود. -۲-۳- برای اعضا و قطعات مختلف بر اساس جدول ۵

 

توجه :این فایل شامل ۱۹ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پاورپوینت ساختمان های ICF بتن مسلح یا عایق ماندگار

دانلود رایگان جزوه درس سازه های بتن آرمه پیشرفته

دانلود پاورپوینت معرفی ساختمان های بتن مسلح با عایق ماندگار

دانلود پاورپوینت معرفی بتن مگر(عناصر و جزئیات)

دانلود کتاب طرح اختلاط بتن دکتر علی اکبر رمضانیان پور

دانلود مقاله مقاوم سازی سازه های بتنی

دانلود رایگان کاربرد بتن در ساختمان و صنعت

پاورپوینت رایگان بررسی اسکلت بتنی در ساختمان

تحلیل یک دال تعمیر شده تخت مبتنی (لکه‌گیری شده) به روش اجزاء محدود

دانلود پاورپوینت تعیین مقادیر اجزاء بتن در یک متر مکعب

دانلود پاورپوینت بررسی آجر و بلوک های بتنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا