سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی کامل سبک معماری کوبیسم

تعریف سبک

در لغت به معنای: طور و عمل و طرز و روش و قاعده و شیوه است.
دو نوع سبک شناسی وجود دارد:۱‐ایستا (static)سبک هر طبقه ای اجتماعی جدا از تغیرات دائمی خود و مداخلات سبکهای طبقات دیگرمورد توجه قرار می گیرد.
-۲پویا(dynamic)جریان سبکها و طبقات اجتماعی الحاظ تحولات داخلی خود و مناسبات متقابلی که بایکدیگر و نیزباسایرشئون زندگی عملی و نظری جامعه دارند برسی میشود.
پابلو پیکاسو
پابلو پیکاسو ۲۵ )اکتبر ۱۸۸۱ میلادی ۸) – (آوریل (۱۹۷۳ نقاش و مجسمه‌ساز اسپانیایی و از پیش‌گامان مکتب کوبیسم بود.او به طور مستمر کار می‌کرد و از او تعداد زیادی اثر هنری باقی مانده که تعداد زیادی از آنها نزد نوه او در پاریس نگهداری میشود. پیکاسو برخلاف بسیاری از هنرمندان ثروت زیادی داشته است.
نگاهی به کوبیسم
به عقیده بسیاری از مورخان هنر، کوبیسم به سبب نوآوری در روش دیدن، انقلابی‌ترین و نافذترین جنبش سده‌ی بیستم و آغازگر اصلی جنبش مدرنیسم در هنر است.
ادوارد لوسی اسمیت درباره کوبیسم می‌گوید :
” … در مجموع کوبیسم نشان داد، که در هنر قرن بیستم، قوی‌ترین عامل محرک بوده و برداشت‌های ما غربی‌ها را از هدف و امکانات نمایش تصویری را تغییر داده است، … “.
منتقدان هنری کوبیسم را از جهت سبک ، آنتی‌تز رنسانس می‌دانند. اما میان کوبیسم و رنسانس تشابهی هم هست چرا که هر دو سبک را هنرمندان معدودی ابداع کردند و هر دو به سرعت سراسر غرب را تسخیر کردند و نقطه آغاز هنر جدید‌تر و نوین‌تر گردیدند.
کوبیسم را نمی‌توان به سادگی تعریف کرد، لذا باید کوشید تا پاسخ این پرسش را به طور غیرمستقیم بگوییم. اینکه کوبیسم را بر حسب شیوه یا بر حسب موضوع یا برخی فنون خاص و یا بعنوان یک نظم یا نظریه زیبا‌شناختی تعریف کنیم نیز ممکن نیست. کوبیسم همچنین ملهم از هیچ فلسفه خاصی نبود؛ ترکیبی بود از بینش، درک راستگویی، نوگرایی و تمایل به ارائه یک واقعیت معاصر.

توجه :این فایل شامل ۴۰ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا