سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی کامل معماری ارگانیک

معماری ارگانیک
پدیده معماری ارگانیک را نمی توان به آسانی با وقایع اجتماعی ، فنی یا فرهنگی مرتبط ساخت به ویژه که این پدیده از نظر زمانی یک دوره طولانی را در بر می گیرد .
بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد . رمانتیسم یک جنبش فلسفی ، هنری و ادبی در اواخر قرن هجده و نوزده میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و امریکا سرایت کرد . این جنبش واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود . رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند . ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر در باره احساس و عواطف بود . در صورتی که برای فلاسفه کلاسیک مانند دکارت ولیبنیتز ، عقل و منطق اهمیت داشت .
نکته حائز اهمیت این که اکثر فلاسفه ی رمانتیک شاعر بودند و به تجلیل از طبیعت ، عواطف و تخیل می پرداختند . در حالی که اکثر فلاسفه کلاسیک ریاضی دان بودند .
ارگانیک :
به معنای همگونی وتلفیق اجزاء نسبت به کل وکل نسبت به اجزا است .
شکل تابع عملکرد : عملکرد صرف صحیح نمی باشد بلکه تلفیق فرم و عملکرد و استفاده از ابداع و قدرت تفکر انسان در رابطه با عملکرد ضروری است . فرم و عملکرد یکی هستند .
لطافت : تفکر و تخیل انسان باید مصالح و سازه سخت ساختمان را به صورت فرمهای دلپذیر و انسانی شکل دهد . همان گونه که پوشش درخت گل های بوته ها ، شاخه های آنها را تکمیل میکند . مکانیک ساختمان باید در اختیار انسان باشد .
سنت : تبعیت و نه تقلید از سنت اساس تفکر معماری ارگانیک است
تزئینات : بخشی جدایی ناپذیر از معماری است . رابطه تزئینات به معماری همانند گلها به شاخه های بوته می باشد .
فرد گرایی :
در فلسفه ای که گرایشهای روشنگری را مورد شک قرار می دهد ، به کمک واسطه های روانشناختی ، خود مختاری فردی و شخصیت مستقل فردی ترقیب می شود .
ملی گرایی : همبستگی با کشور ، فرهنگ ، مذهب و سنتهای خود که در کنار بینش جهان وطنی جنبش فرد گرایی قرار گرفته است .

توجه :این فایل شامل ۴۹ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا