تازه های معماری

سوال جدی:آیا معمارها دانش به اندازه کافی درباره ساخت و ساز و مواد و مصالح اطلاع دارند؟

آیا تا به حال از یک کارگاه ساخت و ساز بازدید کرده اید و فکر کرده اید: آیا پیمانکار خیلی بیشتر از طراح درباره ساخت و ساز بیشتر می داند؟” آیا تا به حال شما(معمار) مجبور بوده اید طرح اولیه خود را تغییر دهید چون ساخت آن بسیار دشوار بوده یا اینکه از بودجه بیش باعث شده از ساختن آن منصرف شوید؟ آیا فکر می کنید که شما(طراح) در ایجاد فضاهای به خوبی که طراحی شده، تا چه اندازه کارآمد بوده، اما در مورد حل و فصل جزئیات پروژه معمار(طراح) خوب عمل میکند؟

احتمالا شما در یکی یا بیشتر از این موقعیت ها خود را پیدا کرده اید(به عنوان کارآموز با طراح و یاپیمانکار و…)، مخصوصا اگر شما تازه کار فارغ التحصیل هستید. باید توجه داست که شما چگونه در دانشگاه آموزش داده شده اید آیا به اندازه کافی دانشگا برای شما کارآمد بوده یا نه ؟
اکثر دانش آموزان درباره ساخت و ساز و مواد مصالح یاد می گیرند، همانطور که مربوط به پروژه های خاصی است که در مدرسه طراحی می کنند. برخی افراد حرفه خود را به سمت ساخت و ساز چیزهایی که مربوط با مسائل اجرایی ساختمان است سوق میدهند – انتخاب کلاس ها، استودیو های معماری و مشاغلی که بر آموزش فنی و در پروژه های اجرایی تمرکز می کنند برخی دیگر از معماران تصمیم می گیرند تا مطالعات خود را بر روی شهرسازی، معماری منظر یا تاریخ معماری تمرکز کنند. در نهایت، اینها نیز به شدت به نیروی خاص و تمرکز مدرسه ای که در آن شرکت می کنید بستگی دارد.

به رغم تفاوتهایی که باعث میشود حرفه ما یکی از منافع متفاوتی باشد و به ما امکان ایجاد انواع مختلف ساختمانها را بدهد، کمبود فضاهای آموزشی در سراسر دنیا (همین طور ناآشنا بودن به مواد و مصالح و ساخت و ساز) است، همین مسائل باعث میشود مانع از اینکه ما بتوانیم بخش عمده ای از توانایی ذهن معمار برای ایده مثبت در زندگی مان به کار گیریم.

به این ترتیب، ما می خواستیم از خوانندگان ما بخواهیم درباره تجربیات و نظرات خود در مورد آنچه که می دانند و یا در مورد تکنیک بیشتر معماری نمی دانند، به ما بگویند. اگر از سال اول مدرسه معماری ما از ویژگی ها و هزینه های مواد، یا چالش های دنیای واقعی که در طول ساخت و ساز بوجود می آیند، آگاهی داشته باشیم، آیا تغییر نحوه طراحی ما چیست؟ آیا ما برای دفاع از پروژه هایمان به مشتریان و متخصصان دیگر آسان تر هستیم؟ آیا شما با دانش فعلی خود از مواد و روش های ساخت و ساز موافق هستید؟

به ما اطلاع دهید که در بخش نظرات در زیر احساس می کنید. نظر شما ممکن است در یک مقاله در مورد آینده گنجانده شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا