معماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی معمار معاصر برنارد چومی

برنارد چومی(۱۹۴۴)معماری مولف واز چهره های شاخص معماری معاصرسه دهه اخیر است.بدون اینکه وارد یک زندگی نامه رسمی شویم عبارتی که چومی در مقدمه یک مصاحبه به کار برده(می توان گفت من در قطاری در حال حرکت میان پاریس ولوزان به دنیا آمدم) درحقیفت کنایه ای است از یک شرایط وجودی ناشی از حرکت دایمی وجهان وطنی اجباری.
قطار را که به شدت یاداور عصر اول ماشین است میتوان نوعی خانه برای فرد متولد ۱۹۴۴ محسوب کرد.قطاری که چومی در ان به دنیا امد تجسم عینی رویای ماشین زندگی بود.رویایی که بیش از هر کس به لوکوربوزیه تعلق داشت وبه بستر حرکت برای نسل چومی تبدیل شد.
چومی جوان در پاریس و لوزان زندگی کرد و بالید. او در واقع میان نقشه های آتلیه ی پدرش بزرگ شد و در سالهای نوجوانی به آمریکا سفر کرد .
پارک دلاویلت.پاریس ،فرانسه.۱۹۸۲-۱۹۹۷
مسابقه طراحی پارک دلاویلت در سال ۱۹۸۲توسط دولت فرانسه برگزار شد.اهداف این طرح مشتمل بود بر تأکید بر دیدگاههای ان عصر زمانی ،انجام فعالیتی برای اقتصاد اتی وتوسعه فرهنگی ناحیه ای مهم در شهر پاریس.
همچون دیگر پروژه های بزرگی که در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران به اجرا در آمد ،مانند اپرای باستیل،هرم موزه لوور و دروازه تژت دجفانس. این طرح نیز ابتدا در زمان برگزاری مسابقه وبعدها در زمان اعتراض طراحان منظر نسبت به حضور معماران در آن وسپس در زمان تغییر دولت وبحران های بودجه درکانون انتقادات قرار گرفت.
پارک در یکی از اخرین قطعه زمین های بزرگ باقیمانده در پاریس قرار دارد.سایت با حدود ۵۰ هکتارمساحت که پیش از آن در اختیار کشتارگاه مرکزی شهر بود و در گوشه شمال شرق پاریس، بین دو ایستگاه مترو پورت دوپنتن و پورت دلاویلت قرار دارد.دلاویلت با ابعادی برابر با ۱کیلومتر در یک جهت و ۷۰۰ متر در جهت دیگربه عنوان عرصه ای چند عملکردی ظاهر می شود که این عملکردها علاوه بر پارک، موزه بزرگ علم و صنعت، شهر موسیقی، یک سالن بزرگ همایش ویک سالن کنسرت راک را شامل می شود.

توجه :این فایل شامل ۴۴ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا