سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی کامل سبک معماری مدرن

دنیای جدید ومعماری جدید:
معماران مدرن بدین خاطر پا به عرصه ی حیات نهاد که به انسان یاری رساند که در دنیای جدید همچون کاشانه ی خود احساس آسایش کند مفهوم این احساس آسایش ، فراتر نیاز به سرپناه پوشاک و. غذاست، و در وحله ی نخست به مفهوم هماند پنداشتن خود با محیط زیست طبیعی و اجتماعی است این مفهوم در عین حال نوعی احساس تعلق و مشارکت را نیز در بر دارد یعنی تملک جهان آشنا و درک شده است انسان باید احساس کند که از جمله در معرض چیزهای شناخته شده و با معنی قرار دارد .ما همه آگاهیم که این تعیین هویت در جهان مدرن مشکل آفرین شده است .محیط های بسته وامن گذشته فرو پاشیده اند، وساختارهای جدیدی را می طلبند.
دوره های مختلف سبک گوتیک :
الف- گوتیک آغازین :
معماری گوتیک در فرانسه آغاز گردید البته با دوباره ساختن کلیسای سن دنی پاریس این کلیسا یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بنا های عصر گوتیک محسوب می گردد.با اینکه کلیسا ی سن دنی هم آثار رمانسک هم گوتیک و لیکن کلیسای دوره ی انتقال است.
معماری گوتیک پیشرفته :
معماری گوتیک در مرحله ی مترقی با پشت سر گذراندن تجربه های بسیار به طور بسیار چشم گیری از معماری شیوه رومانسک و حتی گوتیک آغازین متمایز گردید در میانه ی سده ی سیزدهم معماری گوتیگ به اوج اعتلای خود رسید.
معماری گوتیک پسین :
دوره ی سوم یا آخر گوتیک را باید دوران اعتلا و همچنین پایان این شکوه و عظمت و ظرافت دانست. در این زمان معماری گوتیک تلاش وسیعی در جهت ایجاد قوس های متقاطع داشت.که فشار طاق را بدون واسطه سرستون ها مستقیماً به پای های بنا منتقل کند پنجره های وسیع تری جای پنجره های وسیع پیشین را گرفتند.

توجه :این فایل شامل ۵۶ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا