سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی معماری ژاپن

معماری ژاپن :
معماری ژاپن معماری است همگون و تاثیر گرفته ازاقلیم و طبیعت اطراف خود. وجود طبیعت زیبا،دریاچه ها، رودخانه های فراوان، آبشارهای باوقار، آفتاب تابان،کوههای بلند همچون فوجی که مبدا بسیاری از الهام ها و دلپسندترین آسایشگاه ها در جوار چشمههای آب گرم معدنی برای مردم ژاپن بوده است و بخصوص وجود جنگل و بارش زیاد باران تاثیر بسزایی بر معماری ژاپن گذاشته که این تاثیرات به ویژه در نحوه استفاده از مصالح این سرزمین نمود پیداکرده است.
معماری ژاپنی پیوندی عمیق و منطقی با طبیعت برقرار کرده است. تقریبا تمام مواد ساختمانی ریشه گیاهی دارند. چون که درجه حرارت، آب و هوای مرطوب باعث شده که ۹۰% جزایر ژاپنی تحت پوشش گیاهی قرار گیرند – از الواره های درختان پهن برگ و مخروطی همچون سدر و کاج سرو و صنوبر برای ساخت اسکلت و استخوان بندی ساختمان و از درختان برگریز چون : بلوط، شاه بلوط برای تزئینات در منزل در معماری سنتی استفاده می کردند از کاغذ ساخته شده.
معابد شینتوویسم :
برای مشاهده معماری ساختمان ژاپنی به معنی اخص واژه باید به معابد شینتو ژاپن اشاره کرد. این معابد به شیوه معمول هر ۲۰ سال یک بار نابود می شوند و رونوشت هایی برابر اصل به جایش ساخته می شود.
معبد ایسه : بزرگترین معبد آیین شینته است. این مرقد در زمینی به مساحت ۵۰×۱۱۵مترمربع ساخته شده و با ۴ پرچین متحدالمرکز حصار بندی شده است. این معبدهر ۲۰ سال یکبار به صورت متناوب در یکی از دو جایگاهی که در کنار هم قرار دارند جابه جا می شود و رونوشتی برابر اصل ساخته شده و معبدقبلی رانابود میکنند. مردم درایسه به عبادت خدای خورشید ( آماتاراسوامی-کامی) مشغول بودند. در تمامیاین مدت سبک نظم حاکم بر این ساختمان تغییر نکرده است. روح زیارتگاه یک تیرک چوبی مدفون است که بع آن قلب گفته می شود و بر روی آن ساختمان بنا می شود.

توجه :این فایل شامل ۴۰ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا